Häufige Fragen (FAQ)

Anmeldung / Konto

Wie richte ich mir ein Benutzerkonto ein / Ihre Registrierung im DKG-Kongressmanagement-System über ein Benutzerkonto?


Die Einrichtung eines Benutzerkonto in diesem DKG-Kongressmanagement-System ist kostenfrei.
Wenn Sie noch kein Benutzerkonto im DKG-Kongressmanagement-System haben, müssen Sie sich vor Anmeldung zu einem Event ein Benutzerkonto einrichten.
Nach Abschluss der Anmeldung/Registrierung (für ein Benutzerkonto) erhalten Sie innerhalb weniger Minuten an die von Ihnen angegebene E-Mail-Adresse einen Link zugeschickt, mit dem Sie Ihr Benutzerkonto uns gegenüber bestätigen.
Im Anschluss dieser Bestätigung können Sie sich mit Ihren Zugangsdaten (Ihre E-Mail-Adresse / Ihr Passwort) sich für jede Veranstaltungen im  DKG-Kongressmanagement-System anmelden.

Wie melde ich mich zu einer Veranstaltung an?
Um sich für eine Veranstaltung anmelden zu können, benötigt  -  jeder  Teilnehmer  - ein Benutzerkonto in diesem DKG-Kongressmanagement-System. Mit Ihren Zugangsdaten zu Ihrem Benutzerkonto (Ihre E-Mail-Adresse / Ihr Passwort) können Sie sich in das DKG-Kongressmanagement-System einloggen und für die entsprechende Veranstaltung anmelden. Klicken Sie auf die Schaltfläche "Teilnehmeranmeldung“, und folgen Sie den Anweisungen.

Buchung stonieren / Rechnungen

Wie kann ich eine Buchung ändern oder stornieren?
Bestellte Eintrittskarten werden nicht zurückgenommen!
 

Erhalte ich eine Mitteilung, wann ich die Rechnung abrufen kann?
Sobald die Rechnungen erstellt worden sind, erhalten Sie eine Mitteilung (inklusive der Rechnung) nur per E-Mail. Sie können Ihre Rechnungen außerdem jederzeit in Ihrem Benutzerkonto im PDF-Format einsehen, downloaden und ausdrucken.
 

Wie kann ich eine Kostenstelle für die Rechnung eintragen?
Bei der Regsitrierung eines Benutzerkontos  oder bei der Anmeldung eines Teilnehmers können Sie unter dem Punkt "Rechnungsadresse“ die Kostenstelle angeben.


Ist die Zahlung meiner Teilnahmegebühr eingegangen?
Sie können im DKG-Kongressmanagement-System jederzeit überprüfen, ob die Zahlung Ihrer Teilnahmegebühr eingegangen ist. Melden Sie sich dazu in Ihrem persönlichen Benutzerkonto (Ihre E-Mail-Adresse / Ihr Passwort) an, und klicken sie anschließend auf die Schaltfläche "Rechnungen". Hier finden Sie zu jeder (ausgestellten) Rechnung eine der nachfolgenden Status-Angaben:

Bezahlt/Bestätigt“: Ihre Teilnahmebeitragsrechnung wurde bezahlt und Ihre Teilnahme ist bestätigt. Sofern die Zahlung per Kreditkarte oder PayPal erfolgte, wird der Transaktionscode angezeigt.

Nicht bezahlt”: Ihre Teilnahmebeitragsrechnung ist bislang noch nicht beglichen worden.

Storniert”: Ihre Teilnahmebeitragsrechnung wurde storniert.

 

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Frequently Asked Questions (FAQ)

Account

How do I create a user account?

If you do not yet have a user account in the DKG congress management system, please create one. It is free of cost. After you have completed registration (... for a user account in the DKG congress management system; this is not a sign-up for this event!). We will send a link to your email address within a few minutes, with which you can confirm your user account. You will then be able to register for the events with you access data (your e-mail address / password).
 

How do I register for an event?

Prior to registration for an event, need every person to create a free user account in the congress management system. With your access data to your user account (your e-mail address / password), you will be able to log in to the congress management system via the event page and sign up for this event. Click on the button "Participant registration“ and follow the instructions.

 

Cancel a registration / Invoice

How can I change the contact details or the billing address?

Please log in to your personal user account (your e-mail address / password) in the congress management system. Click on the button "Account data“. Here, you can change your contact details or your billing address.
 

How can I change or cancel a registration?

In order to cancel one or more registrations, please send a short note to the DKG office by email
(congress@dkg.de), stating your concerns. Please mention your email address with which you log in to your user account. We ask you to note the cancellation periods and the cancellation fees that may be due in this context.
 

Do I get a notification when I can retrieve the invoice?

As soon as the invoices have been issued, you will be notified by email. You can also inspect, download and print your invoices any time via your user account. They will be provided as PDF files.
 

How can I enter a cost center for the invoice?

When registering a participant, you can enter a cost center in the section "Billing address“.
 

Where can I enter my VAT identification number?

When registering a participant, you can enter the VAT identification number in the section "Billing address“.
 

Has the payment of my participation fee been received? 

You can check any time if the payment of your participation fee has already been received in the congress management system. Please log in to your personal user account (your e-mail address / password) and click on the button "Billing“. You will find one of the following status descriptions:

Paid / Confirmed“: Your participation fee invoice has been paid and your participation has been confirmed. If the payment was made by credit card or paypal, the transaction code will be displayed. 

Not paid“: Your particiaption fee invoice has not been paid yet.

Cancelled”: Your participation fee invoice has been cancelled

Kontakt

TIPP: Nach unseren Erfahrungen finden Sie am schnellsten unter FAQ  die  Antwortenauf Ihre Fragen.

 

 

Wir helfen Ihnen gerne weiter; nehmen Sie Kontakt zu uns auf:

E-Mail: congress@dkg.de


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Contact

Please have a look at the Frequently Asked
Questions 
(FAQ); maybe you can find an answer for your request there already!

 

We kindly ask you to contact the DKG office by email: congress@dkg.de

 

Please note: Contacting the office by phone if your request is urgent, as we cannot guarantee that the person who can give you an appropriate answer to your request is available. Please call our office (Germany) at +49 (0) 2203 989 877-0